16 juuni, 2017

Kruiisireis vahemerel, ehk ühe unistuse täitumine.

Taaskord tasub rõhutada, seda, et unistama PEAB. Siis võib juhtuda, et unistus võibki täituda.  Minu unistus juba pikka aega oli minna perega kruiisireisile. Mitte Rootsi, vaid ikka kaugemale. Vaadates aga kohalike reisibüroode pakkumisi, korrutades summa 4-ga tundus see unistus  väga kauge ja üsna ebareaalne olevat. Siis aga otsustasin ise veidi asja uurida. Selgus et on olemas imelised pakkumised neile, kellel lapsed on alla 12a vanad. Meil saab vanem laps kohe varsti 12, seega tundus just viimane hetk juhust kasutada. Nii ma siis leidsin paketi, maksumusega 700€, ja lapsed tasuta kaasa. Ehk lihtne arvutus ütleb 2x700 € ehk 1400 € eest 7 päevane vahemere kruiis neljale. Hinnale lisandus 4x 200 euri lennupiletite eest.  See plaan tundus juba palju reaalsem. Paketi ostsin otse meie laevafirma kodulehelt https://www.msccruisesusa.com
erinevaid võimalusi aga tasub uurida sellelt lehelt: http://www.cruises.com Lõpliku valiku, et missugune kruiis täpselt võtta, pani paika reisikuupäev ja sadam, kust peale minna. Valisime selleks Marseille. Sinna saab mugavalt lennukiga ja lennuajad olid sellised, et kohapeal mingit ööbimist võtma ei  pidanud sai lennukilt otse laevale ja laevalt otse lennujaama ( sedapidi tuli küll päris pikk ootamine  )

Kruiisihind sisaldas ka kõik hinnas toitlustust ja see tähendas seda, et söök oli  KOGU AEG saadaval. See omakorda tähendas aga seda, et meil toidu peale üldse raha ei kulunud. Hommikul sõime kõhud täis, siis linnapeale ja randa. Linnas ühed jäätised. Ja kui tagasi jõudsime ükskõik mis kell, ootas meid söök. No olgu, me ei saanud osaleda sellel põhilõunasöögil aga pizza, burger, hot-dog ja friikartul olid kogu aeg saadava.

Pean kohe ära mainima, et selline menüü oligi siis neile hilinejatele- see oli snäkibaar. Muidu laeva toitudele midagi ette heita küll ei saa. Õhtuti sõime me väga peenes a la carte restoranis kus paljud toidud tulid üllatusena, sest me lihtsalt ei saanud aru, mida need peened nimed täpselt tähendavad. Õhtusöök oli imemaitsev, väga tervislik ja sugugi mitte liiga palju. See päästis ilmselt ka meid suuremast ülesöömisest, mida ma väga kartsin.

Lisaks eelmainitule ostsime tervele perele ka joogipaketi. Joogipaketti saabki osta ainult kajuti kaupa ja see oli ka kõige hingekriipivam ja suurem kulu mis lisaks läks. 4 inimest kokku 600€. Samas see tähendas seda, et meil oli võimalik 7 päeva jooksul juua piiramatus koguses kõike mida hing ihaldas. Sealhulgas ka vesi ( võtsime ka linna pudelitega kaasa) ja kohv. Lisaks oli joogipaketis imemaitsev Itaalia jäätis, samuti piiramatus koguses:)  Täiskasvanute pakett sisaldas ka alkoholi. Laste paketis aga olid mahlad, karastusjoogid, vesi ja palju imemaitsvaid alkoholivabu kokteile. All pildil olemegi oma lemmikutega.

Esimesel hommikul ärgates sadas õrna vihma. Lapsed muidugi läksid kohe ujuma. Eestlased ikkagi ju:) Väga äge oli. Basseinid ja suhteliselt terve laev oli vihma tõttu meie päralt. Ja mis imeilus valgus pildistamiseks oli.  Laevas oli muide ka ohtralt fotograafe. Küll aga ei pildistanud mingil meile täiesti arusaamatul põhjusel keegi nö laeva üldmiljöös vaid pigem välguga värvilistel taustadel. Fotograafide tase tundus ka üsna kõikuvat. Pildid mis seinal müügiks olid, kõikusid oma kvaliteedilt ja töötluselt servast serva. Oli täitsa häid ja oli ka tõelisi õudukaid.

Esimesel päeval Marseilles ankrus olles päevitasime, sõime jõime, pildistasime ja tutvusime laevaga. Laev oli päris suur ja samme tuli õhtuks ikka omajagu.
Esimene sihtpunkt järgmisel hommiul, kus ka linnapeale läksime oli Mallorca. Väga ilus sihtkoht. Meile väga väga meeldis. Enamasti me proovisimegi päevad jaotada nii, et natuke vaatame linnapeal ringi ja siis randa.
Mainin siin kohe ka selle ära, et me ei võtnud laevast ühtegi pakutud transfeeri, just raha kokkuhoiu mõttes. Lihtne arvutus kilometraaži järgi näitas, et taksoga on neljakesi oluliselt odavam. Nii me siis sadamates valisimegi kus jala, kus taksoga ja ühes sihtpunktis võtsime ka rendiauto.
Mallorcal maale minnes, oli päikesepaisteline. Ja nii ka kõik ülejäänud päevad.

Laeva sisenedes oli alati turvakontroll. Laeva oma jooke viia ei tohtinud ja kel olid mingid suveniirpudelid siis need korjati ära ja sai tagasi viimasel päeval. Meil jooginihverdamise plaane nagunii ei olnud, seega meil see sisenemine käis kähku. Laevapeal käis kogu arveldamine spetsiaalse laevakaardiga. Maksta ei saanud ei sularahas, ega pangakaardiga. Laevakaardi sidusid spetsiaalses terminalis oma pangakaardiga ja siis lõpus tuli tasaarveldus, üht- või teistpidi. Meil läks lõpus veel kohustuslik jootraha, mis on10€ täiskasvanu ja 5€ lapse kohta peävas.

Millegipärast oli meil tunne, et me oleme Mallorcal 2 päeva. Meil olid kõik plaanidki tehtud, mida teisel peäval teha. Suureks üllatuseks aga selgus, teise päeva hommikul  et oleme jõudnud hoopis Ibizale.

Tegin siis antud halekoomilisest olukorrast luuletuse ka.

Ibiza

Täna hommikul ärgates teadsin,
et Mallorcal ma olema pean.
Sammud värava poole siis seadsin,
nüüd vaid tohutut lohakust nean.

Sadam polnud see nähtud ja tuttav,
täitsa uus oli avanev pilt.
Kõikjal rahvas nii meeletult ruttav.
Minul piinlikult langetat pilk.

Pilgu tõstsin ja suunurgas peitus,
kõver muie ja naeratus suur.
Elu ongi üks huvitav seiklus,
tere tulemast saareke uus.

Kes on käinud Ibizal see teab,
lennuk rannas sind riivata võib.
Aga olgu, nüüd minema pean,
kelner uue kokteili just tõi:)

S. Proosvelt 17.06.2017

No heakene küll. Kohanesime ühe hetke olukorraga ja siis linnapeale ja randa.   Me alustasime ühest veepargist, mis ei olnud nii üleliia äge, et sellel rohkem ei peatukski.  Aga kes Ibizal käinud teab , et lennukid maanduvad seal pea-aegu päevitajate kõhtu riivates. Mis ühe päeva kohal olles on väga fun vaadata/kuulata. Samas Ibiza elanikke ma ei kadesta.

Õhtuti oli laevas alati meelelahutus. Selline korralik showprogramm. Lisaks oli muidugi meelelahutustiim, lastehoiud, Bingo, minigolf, palliplats, lauatennis ja palju muud veel. Isegi Zumba oli:) Poodidest samas ei olnud midagi osta ( õnneks)
Peale Ibizat randusime Olbias mis on üks sadam Sardiinias. Seal oli ka meie kõige lemmikum ja kõige sinisema veega rand. Rannas müüdi juba kooritud kookospähkleid. Nii et sai kohe peale piima ära joomist pähkli takkaotsa ära süüa. Väga mugav variant.

Järgmine sihtpunkt oli Livorno. Sealt me rentisime auto ja sõitsime Pisasse. Uhke kompleks. Aga eks paljud on käinud ja näinud. Rendiautot oli väga mugav rentida paljudest sadamatest kohe väljapääsu juurest. Meil läks kogu protseduur kokku ilmselt ca 20 minutit

ja see on lahe pilt. Kõik turistid tegid ühesuguseid pilte

Teel Pisasse ja tagasi käisime kahes erinevas rannas ujumas. Kruiisiturismi juures ilmselt lisaks äärmisele mugavusele ongi suurim pluss see, et väikese vaevaga saab näha nii palju erinevaid kohti, randu, maid. Kogu transport toimub ajal mil sina mugavalt oma voodis magad.

Ja kuigi meil oli kõige kõige odavam kajut ( enne reisi naljatasime, et ilmselt kusagil mootori kõrval), oli magada täiesti mõnus. Pole seda akent vajagi. Nii mõnus on kottpimedas magada. Pealegi meie isiklikult ei veetnud aega üldse kajutis. Miks me oleksimegi pidanud... igal pool oli nii põnev laevas. Kajut oli oma iseloomult umbes sama nagu Rootsi kruiisidel ainult natukene suurem. mahutades keskele kaks öökappi  ja ka ukse kõrvale suure riidekapi. Muidu on kruiisilaevadel veel aknaga  kajutid, rõduga kajutid ja ka sviidid. Hinnad ja mugavused siis vastavalt tõusvas joones. Kajutit koristati iga päev kaks korda. Rannarätikuid vahetati samuti iga päev.

Viimane täispikk päev viis meid Genovasse. Genova on hästi suur sadamalinn Itaalias ja see oli ka ainus koht, kus me randa otsimas ei käinud. Võtsime hoopis ühe väikese tuuri lahtise bussiga (40 min) ja kolasime niisama linnas. Kokkuvõttes jäime reisiga rohkem, kui rahule. Kindlasti soovitan kõigile, kellel on selline unistus olnud. Ja just lastega. Kruiisireis on selline ülimugav, ülilihtne- pigem mehega kahekesi valiksin midagi seikluslikumat aga lastega on super.