11 november, 2011

Fototöötlus, milleks seda vaja on ja kui palju see aega võtab.

Juba ammu- ammu olen ma sellest kõigest kirjutada tahtnud:) Hästi palju  kliente uurib fototöötluse kohta ja samas paljud ilmselt ei oma üldse ettekujutust milleks seda vaja on, kas ja millistele piltidele seda tehakse ja KUI pikalt see aega võtab.  Ei ole just harvad juhtumid, kui küsitakse, kas plaadi saab kohe peale pildistamist kaasa:) Ei saa:) Ohh ei :)


Minu põhitööks  on siiani  olnud Anno  piltide töötlemine. See on valdkond, millest ma tean üsna palju ja mis on mulle südamelähedane.  Nüüd järjest enam olen avastamas enda jaoks pildistamist aga endiselt hõlmab suure osa minu tööajast just töötlemine.


Tõsi on see, et fotograafid töötlevad oma pilte erinevas  mahus. On fotograafe, kes piirduvad peamiselt toorfailide töötlemisega ja nende tööaeg on minu omast kindlasti lühem. Minul,  kes ma armastan näod ja põrandad puhtaks teha, võtab keskmise rusikareegli järgi 60 minuti pildistamise töötlemine aega 3h.  Ehk siis ühe  60 ,minuti pildistamine kokku on 5h tööaega 1h pildistamist +3h töötlust+ veel aeg mis kulub failide arvutisse laadimisele, plaadi kõrvetamisele, veebigalerii koostamisele, meilivestlusele ja ka plaadi posti viimisele;) PS. kõik Fotopesa stuudios pildistatud ja plaadile pandud pildid on töödeldud. Kõik!


aga töötlusest endast...


Laias laastus võiks minu töötluse võtta kokku sõnaga puhastamine. Ma armastan üsna klassikalist fotot aga ma üritan puhastada ära kõik mis silma riivab. Olgu see siis määrdunud taust või nahadefektid. Lisaks armastan ma muidugi Photoshopi actioneid ( nendest kunagi hiljem)


võtsin näidispiltideks 2 peegelduse pilti. Peegli puhastamine võtab alati üsna palju aega, õnneks kõigi taustadega see nii keeruline siiski pole.


fototöötlus- enne ja pärast
 Töötlus ei pea alti tähendama millegi lisamist või pildi muutmist (vt ülemine pilt) samas saab töötlusega siiski lisada lahedaid detaile ja taustu et pilti veelgi toredamaks muuta ( alumine pilt) Päris tausta vahetamist me aga ei harrasta ( taaskord see ajafaktor, meil lihtsalt ei ole sellist aega, et iga üksik juuksekarv välja selekteerida)


Fototöötlus  ei ole imevahend ( tegelikult muidugi on) aga perepildistamise töötlemisel me kahjuks ei saa endale lubada iga üksiku pildi töötlemist tunde ja tunde järjest ning tundmatuseni me inimesi ja foone ei muuda. Seepärast on hästi oluline ka klientide endi panus, et pilt tuleks maksimaalselt hea.


paar kasulikku nippi mida arvestada: 


*Jälgi et nii suurtel kui väikestel modellidel oleks tehtud maniküür ja pediküür. 
*naisterahvaste jumestus ( kasvõi kodune armas õrn jumestus)
*puhtad, terved ja pigem uuena näivad riided
* mugavad ja hästiistuvad riided
*kui sul on mõni kehaosa millega sa väga rahul ei ole, siis pigem kata see riietega  (nt käsivarred, kõht, jalad jne)


Lõpetuseks aga paar vahvat päkapikupilti, jõulud ei ole enam kaugel ;)

jõulufoto fotostuudios

päkapikk fotostuudios

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar